Jump to content
IndiaDivine.org

Puttaparthi - 23rd August 2007

Rate this topic


Guest guest

Recommended Posts

Note: forwarded message attached.

 

 

 

 

______________________________\

____

Boardwalk for $500? In 2007? Ha! Play Monopoly Here and Now (it's updated for

today's economy) at Games.

http://get.games./proddesc?gamekey=monopolyherenow

 

 

 

 

 

 

 

Puttaparthilive.com

Newsletter

August 23rd

 

 

 

Thought for the

Day

 

 

 

 

 

 

 

Some

people entertain some newfangled ideas about Yoga (spiritual union), Jnana

(spiritual wisdom) and Sanyasa (renunciation). What is true Yoga? Yoga is

control of the vagaries of the mind. It is control of the senses. One should

treat alike both praise and censure, pleasure and pain. This kind of self-restraint

is Yoga. What is Jnana? Advaita Darshanam Jnanam (The Vision of the One without

a second is the supreme knowledge). To recognise the Ekatma-Bhaava (the feeling

that the same Atma dwells in all beings) is Jnana. True Sanyasa is in the

transformation of one's qualities and not in the change of garb. The mind must

change, not the apparel. A true Sanyasi (renunciant) is one who has attained

mastery over all his senses and has given up all desires. He is a Sanyasi who

seeks the feet of the Lord, giving up all attachments to the body, which is

subject to disease and decay. He must treat life and death, pleasure and pain

alike.

 

 

 

 

(translated into German

by Marie-Stephanie Freiin von Elverfeldt)

 

 

 

Einige

Leute hegen ein paar neumodische Ideen über Yoga (spirituelle Vereinigung),

Jnana (spirituelle Weisheit) und Sanyasa (Entsagung, Verzicht). - Was ist

wahrer Yoga? Yoga ist Kontrolle über die Launen des Geistes. Er ist Kontrolle

über die Sinne. Man sollte beides gleich behandeln, Lob und Tadel, Freude und

Leid. Diese Art von Selbstbeherrschung ist Yoga. - Was ist Spirituelle Weisheit

(Jnana)? Advaita Darshanam Jnanam (Die Einsicht in das EINE ohne ein Zweites

ist das höchste Wissen). Den Ekatma-Bhaava (die Empfindung, dass derselbe

ATMAN, der GÖTTLICHE FUNKE, in allen Wesen wohnt) anzuerkennen, ist spirituelle

Weisheit. - Wahre Entsagung (Sanyasa) geschieht in der Transformation der

eigenen Eigenschaften und nicht im Wechsel der Kleidung. Der Geist muss sich

ändern, nicht die Kleidung. Ein wahrer Sanyasi (Entsagender) ist derjenige, der

Meisterschaft über alle seine Sinne errungen hat und alle Wünsche aufgegeben

hat. Der ist ein Sanyasi, der zu den Füßen des Herrn Zuflucht nimmt, während er

alle Bindung an den Körper aufgibt, der Krankheit und Verfall ausgesetzt ist. Er

muss Leben und Tod, Freude und Leid gleich behandeln.

 

 

 

 

(translated

into Indonesian by Udayo Untarya Wijaya)

 

 

 

 

Sebagian

orang mempunyai pendapat/model baru tentang Yoga, Jnana (kebijaksanaan

spiritual) dan Sanyasa (meninggalkan kehidupan berumah-tangga). Apa pengertian

Yoga yang sebenarnya? Yoga adalah pengendalian batin/pikiran yang liar. Ia juga

diartikan sebagai pengendalian panca indera. Seseorang hendaknya bersikap

seimbang dalam menghadapi pujian maupun celaan, senang maupun susah.

Pengendalian seperti ini disebut sebagai Yoga. Lalu, apa yang dimaksud dengan

Jnana? Advaita Darshanam Jnanam (pandangan yang terfokuskan kepada Yang Maha

Tunggal merupakan pengetahuan tertinggi). Jnana diartikan sebagai pengetahuan

tentang Ekatma-Bhaava (perasaan bahwa Atma yang sama menghuni hati setiap

mahluk hidup). Seorang Sanyasa sejati adalah ia yang telah berhasil melakukan

transformasi atas kualitas pribadinya. Sanyasa atau tidaknya seseorang tidaklah

ditentukan oleh jubah/baju yang dikenakannya. Yang perlu dirubah adalah batin,

bukan jubah/baju. Sanyasi sejati adalah mereka yang telah berhasil

mengendalikan panca-inderanya dan telah melepaskan segala bentuk kemelekatan.

Ia hanya mencari perlindungan di kaki Tuhan, melepaskan segala bentuk

kemelekatan terhadap badan fisik - yang rentan terhadap penyakit dan kelapukan.

Dengan batin yang seimbang, Ia harus memperlakukan secara sama: kehidupan dan

kematian serta kesenangan dan

kesusahan.

 

 

 

 

(translated into

Spanish by Equipo Namo)

 

 

 

 

 

 

Algunas

personas conciben unas pocas ideas nuevas sobre el Yoga (la unión espiritual),

Jnana (la sabiduría espiritual) y Sanyasa (la renunciación). ¿Cuál es el

verdadero Yoga? Yoga es el control de los caprichos de la mente. Es el control

de los sentidos. Uno debería tratar igualmente el elogio y la censura, el

placer y el dolor. Esta clase de refrenamiento de sí mismo es Yoga. ¿Qué es

Jnana? Advaita Darshanam Jnanam (la visión del Uno sin segundo es el

conocimiento supremo). Reconocer el Ekatma-Bhaava (el sentimiento de que el mismo

Atma habita en todos los seres) es Jnana. La verdadera Sanyasa está en la

transformación de las cualidades de uno y no en el cambio de vestido. La mente

debe cambiar, no la ropa. Un genuino Sanyasi (renunciante) es quien ha logrado

el dominio sobre todos sus sentidos y ha abandonado todos los deseos. Un

Sanyasi es quien busca los pies del Señor, abandonando todos los apegos al

cuerpo, que está sujeto a la enfermedad y a la decadencia. Él debe tratar igual

a la vida y la muerte, al placer y al dolor.

 

 

 

 

 

 

(translated into Italian by Mabatini)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alcune

persone hanno un idea stravagante dello Yoga ( unione spirituale), di Jnana (

Saggezza spirituale) e di Sanyasa ( rinuncia) . Cosa è il vero Yoga? Yoga è il

controllo del

vagabondare della mente, il controllo dei sensi. Si dovrebbe considerare alla

stessa stregua la lode e la censura, il piacere ed il dolore. Questo tipo di

controllo del Sé è lo Yoga. Cos'è Jnana?

Advaita Darshanam Jnanam ( La Visione dell'Uno senza Secondo) è la suprema

conoscenza. Riconoscere Ekatma-Bhaava ( Il sentimento che la stessa Atma abita

in tutti gli esseri) è Jnana. Il vero Sanyasa è la trasformazione delle proprie

qualità e non nel cambio dell'abito. E' la mente che deve cambiare non le

apparenze. Un vero Sanyasa ( rinunciante) è colui che ha ottenuto il controllo

su tutti i sensi e si è liberato di ogni desiderio. E' un Sanyasi chi vede i

piedi del Signore, abbandonando tutti gli

attaccamenti del

corpo, che è soggetto ad ammalarsi e a decadere. Deve trattare allo stesso

modo, vita e morte, piacere e dolore.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...