Guest guest Posted March 6, 2007 Report Share Posted March 6, 2007 Note: forwarded message attached. ______________________________\ ____ Expecting? Get great news right away with email Auto-Check. Try the Mail Beta. http://advision.webevents./mailbeta/newmail_tools.html Puttaparthilive.com Newsletter March 6th Thought for the Day The philosophers of all lands and all times have sought to discover the truth about God, the objective world and man. Maya is the Will that causes all the three. It is a clear, flawless mirror. When Sathwa-guna (purity and goodness) is reflected in that mirror, God results. When Rajo-guna (passion and restlessness) is reflected, the Jeeva or the individualized Self results. It is ever anxious to grow, to grab, to survive and to be secure. When Thamo-guna (inertness and inactivity) is reflected, matter or the objective world is the result. All the three are basically Divine, but appear different because of the interplay of the Gunas (characteristics). (translated into German Stephanie von Elverfeldt) Die Philosophen aller Länder haben zu allen Zeiten danach gestrebt, die Wahrheit herauszufinden über Gott, die objektive Welt und den Menschen. Maya ist der Wille, der alle drei verursacht. Sie ist ein klarer, lupenreiner Spiegel. Wenn Sathwa-guna (Reinheit und Tugendhaftigkeit) in diesem Spiegel widergespiegelt wird, ist Gott das Ergebnis. Wenn Rajo-guna (Leidenschaft und Unruhe) widergespiegelt wird, ist der Jeeva oder das nach den individuellen Bedürfnissen ausgerichtete Selbst das Ergebnis. Es ist immer besorgt zu wachsen, haben zu wollen, zu überleben und in Sicherheit zu sein. Wenn Thamo-guna (Unbeweglichkeit und Inaktivität) widergespiegelt wird, ist Materie oder die objektive Welt das Ergebnis. Alle drei sind im Grunde Göttlich, aber erscheinen verschieden aufgrund der Wechselwirkung der Gunas (charakteristischen Merkmale). (translated into Indonesian by Udayo Untarya Wijaya) Para filosof dari seluruh benua di sepanjang masa senantiasa melakukan berbagai upaya untuk mencari tahu kebenaran tentang Sang Ilahi, dunia obyektif serta manusia. Maya adalah sang kehendak yang merupakan penyebab dari ketiga-tiganya. Ia laksana cermin yang tanpa cacat. Apabila Sathwa-guna (kemurnian dan kebajikan) dipantulkan pada cermin itu, maka (pantulan) yang dihasilkan adalah Tuhan. Apabila Rajo-guna (nafsu/keinginan dan keresahan) yang dicerminkan, maka dihasilkanlah Jeeva (individualized self) yang selalu ingin berkembang, menggapai, bertahan hidup serta ingin selalu merasa aman. Ketika Thamo-guna (kelembaman dan sifat pasif) yang dipantulkan, maka hasilnya adalah berupa dunia materi. Pada prinsipnya ketiga-tiganya merupakan bagian dari Divine, namun menampakkan dirinya secara berbeda sebagai akibat dari permainan Gunas (karakter). ( translated into Italian by Mabatini ) I filosofi di ogni terra e di ogni epoca hanno cercato di scoprire la Verità su Dio, sul mondo oggettivo e sull’uomo. Maya (Illusione) è la volontà che determina tutti e tre. E’ solo un chiaro e impeccabile specchio. Quando la Purezza e la Divinità si riflettono in quello specchio, compare Dio. Quando si riflettono la passione e l’irrequietezza, compare Jeeva o il Sé individuale. E’ sempre ansioso di crescere, di acchiappare, di sopravvivere ed essere al sicuro. Quando la pigrizia e l’inattività vengono riflessi, il risultato è la materia o il mondo oggettivo. Tutte e tre sono fondamentalmente Divini, ma appaiono diversi a causa della interazione dei Gunas (translated into Spanish by by Equipo Namo ) Los filósofos de todos los países y de todos los tiempos han tratado de descubrir la verdad sobre Dios, el mundo objetivo y el hombre. Maya es la Voluntad que causa enteramente a los tres. Es un espejo claro, sin tacha. Cuando la Sathwa-guna (la pureza y la bondad) se refleja en este espejo, el resultado es Dios. Cuando se refleja la Rajo-guna (la pasión y la desazón), lo que resulta es el Jeeva o Ser individualizado. Está siempre ansioso por crecer, por arrebatar, por sobrevivir y por su seguridad. Cuando la Thamo-guna (la desidia y la inactividad) es lo que se refleja, el resultado es la materia o el mundo objetivo. Los tres son Divinos fundamentalmente, pero se manifiestan diferentes a causa de la interacción de las Gunas (las características). --~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~ You received this message because you are d to the Google Groups " Puttaparthilive.com Newsletter " group. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.